Ogłoszenie o pracę
- Tytuł ogłoszenia
- II Nabór kandydatów na stanowisko urzędnicze specjalista do spraw płac
- Forma zatrudnienia
- umowa o pracę na czas określony
- Rodzaj pracy
- finanse / ekonomia
- Stanowisko
- specjalista do spraw płac
- sekretariat@zs2s-mikolow.pl
- Telefon
- 32 2265140
- Fax
- Data składania
- 2023-01-13
- Data wygaśnięcia
- 2023-03-24
- Tagi
- Województwo
- ŚLĄSKIE
- Powiat
- mikołowski
- Gmina
- Mikołów
- Miasto
- Mikołów
- Ulica
- ul. Pokoju
- Numer budynku
- 4A
III. Wymagania
Wymagania niezbędne (konieczne) :
1) wykształcenie: minimum średnie, preferowane wyższe kierunkowe (rachunkowość finanse, ekonomia lub pokrewne);
2) preferowane doświadczenie:
w przypadku wykształcenia średniego -minimum 3-letni staż na w/w stanowisku lub zbliżonym,
w przypadku wykształcenia wyższego - minimum 2-letni staż na w/w stanowisku lub zbliżonym,
3) posiadanie obywatelstwa polskiego lub posiadanie obywatelstwa innego niż Polska, państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
4) niekaralność;
5) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych;
6) brak prawomocnego skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
7) posiadanie nieposzlakowanej opinii;
8) brak przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na danym stanowisku;
9) dla osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w załączniku Nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16.12.2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz.U. z 2021 r. poz.141 ze zm.).
10) biegła znajomość obsługi komputera (Microsoft Office, umiejętność korzystania z Internetu )
11) znajomość programu Płatnik,
12) umiejętność redagowania pism urzędowych;
13) znajomość obowiązujących przepisów:
• Ustawa z dnia 13.10.1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych
(Dz. U. 2021 r. poz. 423 ze zm.);
• Ustawa z 14.07.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
(Dz. U. z 2020 r., poz. 164 ze zm.);
• Ustawa z 26.01.1982 r. Karta Nauczyciela (Dz.U.z 2021 r. poz. 1762 ze zm.);
• Ustawa z 26.06.1974 r. Kodeks pracy
(Dz. U. 2020 poz. 1320 ze zm.)
• Ustawa z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych
(Dz. U. 2020 poz. 1342 ze zm.);
• Ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. 2021 poz. 1129 ze zm.);
• Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych
(Dz. U. 2021 poz. 1128 ze zm.);
• Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej
(Dz. U. 2021 poz.584 ze zm.)
Wymagania dodatkowe:
1) znajomość programu Płace Vulcan i Finanse Vulcan; Inwentarz Vulcan, ,,Płatnik",SIO,GUS;
2) mile widziane co najmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe związane z pracą w dziale płac w jednostce oświatowej;
3) zaangażowanie, kreatywność i odpowiedzialność, sumienność;
4) komunikatywność i umiejętność współpracy;
5) samodzielność, zdolność szybkiego logicznego podejmowania decyzji oraz organizacji własnej pracy;
6) zdyscyplinowanie oraz wysoka kultura osobista;
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1) prowadzenie obsługi księgowo-płacowej związanej z obliczaniem i sporządzaniem list płac dla pracowników szkoły;
2) sporządzanie list płac godzin ponadwymiarowych oraz dodatków za warunki pracy pracowników pedagogicznych;
3) sporządzanie i wysyłanie zaświadczeń i druków (do ZUS, US i innych instytucji) niezbędnych do ustalenia praw do zasiłków, świadczeń i innych należności dla pracowników oraz byłych pracowników szkoły;
4) prowadzenie ewidencji wypłat osobowego funduszu płac /karty wynagrodzeń/;
5) prowadzenie kart zasiłków chorobowych wg wymogów i obowiązujących przepisów ZUS;
6) obliczanie i pobieranie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych;
7) rozliczenia z Urzędami Skarbowymi;
8) sporządzanie i ewidencja deklaracji podatkowych do Urzędu Skarbowego (PIT 4R);
9) sporządzanie i ewidencja rocznych rozliczeń podatkowych dla pracowników (PIT11) i sporządzenie zestawienia wysyłanych deklaracji do Urzędów Skarbowych;
l0) współpraca z sekretarzem szkoły w sprawach zmian dotyczących wynagrodzeń pracowników;
11) sporządzanie zbiorówek z list płac do każdej wypłaty oraz zbiorczych zestawień na koniec każdego miesiąca;
12) naliczanie i prowadzenie ewidencji umów zleceń i dzieło oraz rachunków za umowy, ocena zgodności pod względem formalno - rachunkowym;
13) sporządzanie przelewów dotyczących list płac;
14) ewidencja i sporządzanie do ZUS-u informacji o zarobkach emerytów - do końca lutego każdego roku;
15) wyliczanie i sporządzanie miesięcznych deklaracji rozliczeniowych ZUS, IWA oraz ich przesyłanie do ZUS za pomocą programu Płatnik;
16) we współpracy z sekretarzem szkoły ewidencja do ZUS-u druki Rp-7 (zaświadczenia o wynagrodzeniu do ustalenia kapitału początkowego oraz do emerytury) zgodnie z obowiązującymi przepisami;
17) współpraca z gł. księgowym (sprawy finansowe, zestawienia zbiorcze, terminowość rozliczeń, wypłat, analiza wynagrodzeń, korekty oraz zmiany w planach dot. wynagrodzeń);
18) sporządzanie sprawozdawczości statystycznej i informacyjnej;
l9) przekazywanie dokumentów do składnicy akt zgodnie z procedurą obowiązującą w szkole;
20) kompletowanie dokumentów dotyczących płac, zasiłków chorobowych, stawek zaszeregowania załączników do list płac, zwolnień lekarskich, oświadczeń podatkowych;
21) przygotowanie list płac i wszystkich potrąceń z listpłac na podstawie wykazów wystawianych przez upoważnione do tego podmioty;
22) ewidencja pożyczek mieszkaniowych;
23) naliczanie i ewidencja wynagrodzeń chorobowych i zasiłków chorobowych;
24) ewidencja i wydanie pracownikom Informacji rocznej dla osoby ubezpieczonej;
25) przechowywanie dowodów zgodnie z obowiązującymi przepisami;
26) terminowe sporządzanie sprawozdań oraz meldunków dot. Funduszu płac
sprawozdania GUS, Starostwa Powiatowego i inne/;
27) sporządzanie, wystawianie wszelkich zaświadczeń dot. funduszu płac;
28) przygotowanie danych związanych ze swoim zakresem obowiązków i czynności, do systemu PFRON;
29) elektroniczne zgłaszanie i wyrejestrowanie pracowników do ZUS;
30) sporządzanie i ewidencja list płac od świadczeń z ZFŚS dla pracowników oraz emerytów, rozliczanie podatku od osób fizycznych;
31) prowadzenie korespondencji dotyczącej zajęć komorniczych;
32) prowadzenie kasy;
33) wprowadzanie danych z zakresu płac w celu uzupełniania SIO zgodnie
z obowiązującymi terminami (współpraca z sekretarzem szkoły, gł. księgową);
34) we współpracy z sekretarzem szkoły sporządzanie sprawozdań: Z-a3 i Z-06 o stanie zatrudnienia w danym roku oraz innych zleconych przez Urząd Statystyczny, Departament Edukacji, Urząd Miasta i inne instytucje wg potrzeb; opracowywanie sprawozdawczości szkoły w zakresie dotyczącym płac (GUS, SIO iĘ.);
35) opracowywanie wersji roboczych regulaminów, instrukcji, procedur, wzorów oświadczeń rejestrów (zgodnie z zakresem czynności);
36) merytoryczne i zgodne z ustawą o zamówieniach publicznych opisywanie faktur i dowodów księgowych /w zakresie wykonywanych lub powierzonych czynności;
37) prowadzenie programu ,Inwentarz Vulcan";
38) przestrzeganie wewnętrznych zarządzeń dyrektora szkoły i wykonywanie innych nie określonych wyżej czynności zleconych przez dyrektora i przełożonych;
39) sporządzanie rocznego sprawozdania z zamówień publicznych;
40) obsługa PPK pracowników.
V. Warunki pracy na danym stanowisku:
1) pełny wymiar czasu pracy
2) termin rozpoczęcia od 01.03.2023r.
3) miejsce pracy – Zespół Szkół Nr 2 Specjalnych im. Marii Grzegorzewskiej w Mikołowie ul. Pokoju 4a, 43-190 Mikołów; budynek szkoły jest częściowo przystosowany dla osób niepełnosprawnych;
4) charakter pracy - praca w ustalonych godzinach, w pomieszczeniu ze stanowiskiem komputerowym, wymagająca samodzielności oraz umiejętności zarządzania czasem.
VI. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W październiku 2022 roku, tj. w miesiącu poprzedzającym publikację niniejszego ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Zespole Szkół Nr 2 Specjalnych im. Marii Grzegorzewskiej w Mikołowie , w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.
VII. Wymagane dokumenty:
1) życiorys (CV) z opisem dotychczasowej pracy zawodowej;
2) list motywacyjny;
3) kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz informacja o przetwarzaniu danych osobowych (załącznik nr 1)
4) kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie, staż pracy; ukończone kursy lub inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności;
5) oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku określonym w ogłoszeniu o naborze (załącznik nr 2 )
6) oświadczenie o posiadanym obywatelstwie;
7) oświadczenie o nieposzlakowanej opinii;
8) oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
9) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych.
Oświadczenie dotyczące pkt 6,7,8,9 – załącznik nr 3
10) Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
VIII. Sposób, termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w sekretariacie Zespołu Szkół Nr 2 Specjalnych im. Marii Grzegorzewskiej w Mikołowie ul. Pokoju 4a 43-190 Mikołów lub pocztą tradycyjną na adres : Zespół Szkół Nr 2 Specjalnych im. Marii Grzegorzewskiej w Mikołowie 43-190 Mikołów ul. Pokoju 4a
Dokumenty powinny być opatrzone dopiskiem :
„Dotyczy naboru na stanowisko specjalista do spraw płac w nieprzekraczalnym terminie do dnia 13.01.2023r. do godz. 14.30
(w przypadku przesyłek listowych decyduje data wpływu do szkoły)
Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Zespołu Szkół Nr 2 Specjalnych im. Marii Grzegorzewskiej w Mikołowie ul. Pokoju 4a po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Administratorem Państwa danych osobowych jest Zespół Szkół Nr 2 Specjalnych im. Marii Grzegorzewskiej w Mikołowie, ul. Pokoju 4a, 43-190 Mikołów
Lista kandydatów spełniających wymagania formalne oraz data rozmów kwalifikacyjnych zostaną opublikowane do dnia 18.01.2023r. (załącznik Rekrutacja)
Informacja o wyniku naboru na wolne stanowisko urzędnicze będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Zespołu Szkół Nr 2 Specjalnych im. Marii Grzegorzewskiej w Mikołowie (załącznik: Informacja o wyniku naboru) oraz na tablicy informacyjnej szkoły.
Ostateczną decyzję w sprawie zatrudnienia, po przeprowadzonej procedurze naboru, podejmuje Dyrektor Zespołu Szkół Nr 2 Specjalnych im. Marii Grzegorzewskiej w Mikołowie